Uitnodiging: Landelijke slotbijeenkomst ‘Stookjerijk2015’

4 november 2015

Uitnodiging: Landelijke slotbijeenkomst ‘Stookjerijk2015’

stookjerijk

Driepartijenoverleg huursector: wondermiddel of niet?
Speciale deelnemers zijn Stef Blok (Minister Wonen en Rijksdienst),  Isabelle Diks (VNG), Marc Calon (voorzitter Aedes) en Ronald Paping (directeur Woonbond).

Op woensdagavond 25 november vindt weer de landelijke slotbijeenkomst van Stookjerijk plaats. Met uitwisseling van ervaringen en alle gelegenheid tot netwerken. Dit jaar worden er weer in 15 grote steden rondetafelgesprekken over energiebesparing en betaalbaarheid in de sociale huursector gehouden. Tijdens de slotbijeenkomst krijgen goede voorbeelden van driepartijenoverleg,  prestatieafspraken en duurzaam voorraadbeheer het podium. Wat zijn de ervaringen met driepartijenoverleg? Welke kansen pakken wethouders hierbij? Wat zijn de ervaringen bij de  professionalisering van huurdersverenigingen? Welke ruimte biedt de directeur bestuurder van een corporatie aan deze nieuwe opzet? Op welke manier werken directeur bestuurders  aan strategisch voorraadbeheer? Hoe ziet Stookjerijk2016 er uit?
Stef Blok (Minister Wonen en Rijksdienst), Marc Calon (voorzitter Aedes) en Ronald Paping (directeur Woonbond) en Isabelle Diks (VNG, wethouder Leeuwarden) gaan in debat met elkaar. Zij reiken ook de vier Trofeeën uit aan de meest ambitieuze wethouder, directeur bestuurder, huurdersvereniging en de beste samenwerking.

Praktische informatie:
Datum: woensdag 25 november 2015, 18.30 u-20.30 u (inloop 18.00u met broodjesbuffet)
Locatie: Stadskantoor Utrecht (Stadsplateau 1), gastheer wethouder Paulus Jansen
Opgave voor deelname: klik hier

Programma:
Voorzitter Michel Jehae

18.00u-18.30u inloop met broodjesbuffet
18.30u Welkom
* welkom door Paulus Jansen, wethouder Wonen in Utrecht.
* interview met Corinne van Ellemeet (netwerkdirecteur Natuur en Milieufederaties) en Volkert Vintges (directeur Gelderse Natuur en Milieufederatie).
18.40u-19.20u Resultaten opgehaald in 2015
Voorbeelden en ervaringen aan de hand van gesprekken en interviews met huurdersverenigingen, directeur bestuurders van corporaties en wethouders. Onderwerpen:
* huurdersverenigingen en huurdersplatfora in gemeenten, professionele ondersteuning en bekostiging.
* lange termijn strategisch voorraadbeheer en meersporenbeleid corporaties. Directeur bestuurders lichten hun beleid toe.
* prestatieafspraken en rol van wethouders. In gesprek met wethouders.
* nieuw driepartijenoverleg. Ervaringen in gemeenten.
19.20-19.30 u Stookjerijk2016: Een nieuwe aanpak wordt uit de doeken gedaan.
19.30u-19.45 u
Netwerkpauze
19.45u-20.15 u In gesprek met Stef Blok (minister voor Wonen en Rijksdienst), Marc Calon (voorzitter Aedes), Isabelle Diks (VNG, wethouder Leeuwarden) en Ronald Paping (directeur Woonbond).
20.15 u-20.30 u Uitreiking Stookjerijk Trofee 2015 aan de beste huurdersvereniging, beste corporatie, beste wethouder en beste samenwerking. Minister Stef Blok (minister voor Wonen en Rijksdienst), Isabelle Diks (wethouder Leeuwarden, VNG voorzitter commissie Milieu Energie en Mobiliteit), Marc Calon (voorzitter Aedes) en Ronald Paping (directeur Woonbond) reiken de vier Trofeeën uit.
20.30 u afsluiting en netwerken met een drankje