Bakkerij Hamersma siert Donar-shirt

16 april 2015

Bakkerij Hamersma siert Donar-shirt

150418 Bijeenkomst CleanCampagne Donar (1)Bakkerij Weit & Anneke Hamersma heeft op zaterdag 18 april een eervolle vermelding gekregen achter op het shirt van Donar, tijdens de wedstrijd tegen Leiden. De bakkerij ontving deze prijs van de CleanCampagne, omdat zij op succesvolle wijze energiebesparingsmaatregelen doorvoert en ook andere bakkerijen inspireert. Gert Kiel, voorzitter van de Groningse basketbalclub, overhandigt het shirt aan Bakkerij Hamersma.

Vier bedrijven waren in de race voor de eervolle vermelding: The Steamcompany, Kuurman Noord BV, Bakkerij Weit & Anneke Hamersma en Hepro Kunststof Kozijnen BV. Winnend bedrijf Bakkerij Hamersma laat zien dat ook in kleinere bedrijven veel winst te behalen is en draagt dit tevens uit door andere bakkerijen uit te nodigen en uitleg te geven over de mogelijkheden.

Afgelopen maanden heeft de bakkerij flink op de energierekening weten te besparen. Naast technische maatregelen – zoals het vervangen van alle verlichting door LED – is gekeken naar procesmaatregelen. Bijvoorbeeld voor een betere planning voor het opstoken van de oven. “De cijfers zijn overtuigend genoeg,” vertelt de heer Hamersma. “We zijn dan ook nog lang niet klaar. Een grote wens is een elektrische bedrijfsauto. Ik ben nogal verknocht aan een bepaald merk. Wanneer dit bedrijf elektrische bedrijfswagens op de markt brengt, ben ik hun eerste klant!”

Clean Campagne
Vanuit de CleanCampagne worden ruim 40 bedrijven ondersteund bij het inzichtelijk maken van de energiehuishouding en het treffen van energiebesparende maatregelen. Bij succesvolle inspanning kan het bedrijf via de bij de CleanCampagne aangesloten sportclubs FC Groningen, Donar, NIC en Lycurgus, in aanmerking komen voor gratis publiciteit.

De CleanCampagne is een initiatief van Energy Valley Topclub, de Natuur en Milieufederatie Groningen, Provincie Groningen en Gemeente Groningen. Zie voor meer informatie en de mogelijkheid om u aan te melden www.evtc.nl/CleanCampagne.

Energy Valley Topclub
De Energy Valley Topclub is een samenwerking tussen BAM, Essent, GasTerra, Gasunie, Groningen Seaports en Imtech. Deze partijen hebben zich via het convenant ‘Samen Duurzaam aan de TOP!’ ten doel gesteld om een platform te zijn voor de energiesector en de ontwikkelingen in de energiewereld onder de aandacht te brengen van de samenleving.